Učenički kutak

Radovi i ostvarenja naših učenika

Vukovar – uspomena i opomena

E-mail Ispis PDF

25. travnja 2014. godine, maturanti Gimnazije Bjelovar posjetili su Vukovar – grad heroj.
Voditelji puta bili su prof. Melita Štimac, prof. Terezija Grgičin te prof. Zdenka Venus Miklić. Naše prvo odredište bilo je „Groblje tenkova“ na Trpinjskoj cesti gdje su nas dočekali stručni vodiči iz Vukovara, Zrinka i Zoran. Tenk ispred Spomen doma hrvatskih branitelja simbol je sile koju su slomili hrvatski branitelji. Pokraj tenka nalazi se i bista Blage Zadre, prvog hrvatskog generala – bojnika i zapovjednika obrane Borovog naselja i 3. bojne 204. brigade HV za Borovo Naselje i Trpinjsku cestu.
Nakon toga posjetili smo crkvu sv. Filipa i Jakova. Tamo smo pogledali kratki film o ratu u Vukovaru. Naše drugo odredište bio je muzej koji djeluje pod imenom Mjesto sjećanja – Vukovarska bolnica 1991. gdje smo također pogledali kratki film o događanjima u Vukovaru i bolnici tijekom tromjesečne opsade grada. U bolnici je tijekom ta tri mjeseca primljeno preko 4000 ranjenika. U podrumskim prostorijama Vukovarske bolnice vjerno je rekonstruiran život nekoliko stotina ranjenika i bolničkog osoblja tijekom okupacije grada. Prolazak hodnicima na kojima se nekad gasilo stotine života nevine djece i odraslih mamio je suzu na lice. Sljedeće odredište bilo je Spomen dom Ovčara, te Memorijalno groblje hrvatskih branitelja. Mjesta stravične mržnje i krajnje točke ljudske dehumanizacije. Spomen dom Ovčara otvoren je u hangaru gdje su prije 23 godine ubijeni civili i djelatnici vukovarske bolnice. U tadašnjem spremištu poljoprivrednih strojeva, a danas mjestu sjećanja, nalaze se slike zatočenika koje se naizmjence pale i gase što simbolizira kraj njihovih života, ali i to da zauvijek ostaju u našem sjećanju. Naše zadnje odredište bio je centar grada Vukovara gdje je, na ušću Vuke u Dunav, podignut spomenik u obliku križa svima onima koji su svoj život dali za slobodnu Hrvatsku. Nedaleko od križa nalazi se i barokni dvorac Eltz u kojem je smješten Gradski muzej Vukovar kojeg smo također imali priliku posjetiti. Nakon posjeta Vukovaru važno je istaknuti pouku i svrhu ove ekskurzije.
Važno je upoznati povijest, živjeti bez želje za osvetom i okrenuti se budućnosti, a povijest pustiti da bude magistra vitae.

Magdalena Đurasek, 4.e

Ažurirano: Subota, 03 Svibanj 2014 13:17

7. Otvoreni dan Kemijskog odsjeka

E-mail Ispis PDF

Drago nam je što smo sudjelovali na još jednoj manifestaciji Kemijskog odsjeka na PMF-u jer svake godine naučimo nešto novo na zanimljiv način.
Elizabeta Rajič,2.b

 

7. Otvoreni dan Kemijskog odsjeka

Kemijski odsjek Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu sedmi put organizirao je manifestaciju naziva Otvoreni dan Kemijskog odsjeka. Učenici naše škole na toj manifestaciji sudjeluju svake godine. Otvoreni dan održao  se u petak, 4. travnja 2014. godine od 10:00 do 19:00 sati u zgradi Kemijskog odsjeka, Horvatovac 102a.
I ove godine je više od sto i sedamdeset studenata te pedeset nastavnika, asistenata i tehničara Kemijskog odsjeka PMF-a nastojalo na zanimljiv način prezentirati kemiju. Za učenike osnovnih i srednjih škola bile su organizirane radionice.
Sedamdeset i četiri učenika naše škole sudjelovalo je na Otvorenom danu.
Prvi razredi upoznali su računalnu kemiju na radionici pod nazivom Molekule u računalu koju su vodili Branimir Bertoša i Danijel Namjesnik. Na početku radionice učenici su spajali molekule preko vodikovih veza, a kasnije su na molekuli hemoglobina mjerili udaljenost između atoma željeza i kisika te kut pod kojim se nalaze. Na kraju radionice su prema izmjerenim vrijednostima namještali molekulu kisika na atom željeza i provjeravali točnost svojeg mjerenja.
Drugi razredi  pozabavili su se područjem organske kemije u sklopu radionice Fluorescentni dan Sv.Patrika koju su vodile Rosana Ribić i Katarina Varga. Učenici koji su sudjelovali na radionici na ulasku u učionicu dobili su kute i naočale te su se osjećali kao pravi mali kemičari. Imali su priliku saznati kako se u Kanadi na dan svetog Patrika rijeka Chicago boji fluorescentno zeleno. Kanađani su to učinili pomoću fluorescina.Učenici su dobili priliku obojati vodu u fluorescentno zeleno te saznati malo više o katalizatorima, tvarima koje ubrzavaju kemijsku reakciju. Radionica je održana na učenicima zanimljiv i pristupačan način: tijekom radionice svirala je tradicionalna irska glazba, svaka je grupa imala svog asistenta, a po završetku radionice svaki je učenik dobio piće.


Treći i četvrti razredi proučavali su biokemiju na radionici naziva Od krumpira do mjehurića pod vodstvom Morane Dulić baveći se enzimom katalazom koji razgrađuje vodikov perkosid na vodu i kisik u ljudskom organizmu.
Nakon grupnih radionica za sve je sudionilke održano predavanje o kemiji u arheologiji Elementni potpis prošlosti koju je vodila Sanda Rončević.
Posebna zanimljivost 7. Otvorenog dana jest „Svijet kemije“-dio zgrade Kemijskog odsjeka koji je bio dostupan svim posjetiteljima. U njemu smo mogli vidjeti stotinjak pokusa koje su nam studenti objašnjavali  i utvrditi svoje znanje.
Voditeljice na  Otvoreni dan naše su profesorice kemije Tanja Mamić i Ankica Fusić.
Radosni smo što se na zanimljiv način možemo upoznati s raznim aspektima kemije, instrumentima koji se rabe u znanstveno – istraživačkom radu, odnosno okusiti buduće poslove i zanimanja nekih od nas.



                            Laura Novak, Elizabeta Rajič i Lucija Rajič


Ažurirano: Utorak, 08 Travanj 2014 23:01

Predstavljamo crteže Vjekoslava Horvata

E-mail Ispis PDF

Crtanje me počelo zanimati oko treće godine kada sam shvatio što su papir i olovka. Moji prvi likovi nisu se jako razlikovali od crteža ostale djece: veliki krug s očima kojem su ruke nicale iz glave i imale osam prstiju. Kada sam naučio čitati, počeo sam zamjećivati zanimljivost stripova. Njih i danas volim čitati. Najdraži strip mi je „Garfield", što se može vidjeti i po mojim likovima.
Crtam uglavnom olovkom koju kasnije dopunim tankim crnim flomasterom. Ne volim bojati svoje crteže-najljepši su mi dok su crno-bijeli. Crtež je važan, ali kod stvaranja crteža važnije mi je imati ideju i poruku. Zanimljivo je kako jedan mali crtež može mnogo toga reći.
Crtam kad god imam vremena, ali rjeđe nego prije. Uglavnom crtam u školi pa su mi bilježnice pune različitih skečeva vezanih uz gradivo koje obrađujemo (primjerice, moja bilježnica iz povijesti nalik je likovnoj mapi).
Prije godinu dana ilustrirao sam knjigu na engleskom „iReality" na što sam vrlo ponosan.


Vjekoslav Horvat, 4. d

Ažurirano: Petak, 20 Prosinac 2013 00:21

Predstavljamo crteže Ines Rudec

E-mail Ispis PDF

Crtanje - to je moja ljubav od malih nogu, ili bolje rečeno ruku, a počela sam kao i svi ostali: točka, točka, točkica- gotova je glavica. Nakon toga su moji roditelji posustali, a ja sam krenula od dinosaura preko konja i domaćih životinja do čovjeka.
Najdraža tehnika bila mi je u početku olovka, ali kako sam krenula na tečaj slikanja otkrila sam suhu pastelu. Tada sam shvatila kako stapati razne boje tehnikom razmazivanja rukama, a ubrzo su i prekidači, zidovi i vrata poprimili divne tonove novootkrivenih boja. Moj razvoj nije ovdje stao. Nakon nekog vremena otkrila sam i digitalni način obrade slika i crtanje u raznim programima i to mi je još uvijek najdraža tehnika. Inspiraciju često crpim iz raznih knjiga, filmova, poznatih ličnosti i anime serija- njihovi su me likovi posebno očarali.
Kako bih podijelila svoja umijeća i znanja na tom području s drugima, pridružila sam se internetskoj zajednici Deviantart koja gotovo u potpunosti zadovoljava moju znatiželju za otkivanjem novih tehnika, likova, inspiracije i drugih ljudi koje zanima takva umjetnost.
                                      

 Ines Rudec, 1. a

Ažurirano: Četvrtak, 19 Prosinac 2013 23:53

Planska igra Lokalna samouprava

E-mail Ispis PDF

Planska igra Lokalna samouprava

lokalna samoupravaZaklada Friedrich Ebert od 2008. godine provodi plansku igru Lokalna samouprava u Republici Hrvatskoj, a ove su se godine u projekt uključili i bjelovarski đaci sa svojim mentorima. Cilj je ove planske igre zainteresirati mlade za političko djelovanje putem alternativne metode usvajanja znanja o političkom sustavu naše zemlje. Kroz simulaciju sjednice Gradskog vijeća i suradnju s vijećnicima, osim stjecanja znanja o lokalnoj političkoj strukturi, učenici razvijaju komunikacijske vještine i pruža im se prilika za dijalog s lokalnim političarima o aktualnim problemima i potrebama mladih.

13.,14. i 15 studenoga članovi Vijeća učenika Gimnazije Bjelovar (njih 21) sudjelovali su u planskoj igri Lokalna samouprava koju je organizirala njemačka zaklada Friedrich Ebert.

Pod vodstvom triju mentorica u dva dana učenici su morali savladati osnove funkcioniranja lokalne uprave i samouprave te su se podijelili u tri stranke unutar kojih su uz pomoć trojice gradskih vijećnika sastavili pitanja i prijedloge za simuliranu sjednicu Gradskog vijeća – vrhunac planske igre. Simulirana sjednica održala se u prostorijama gradskog poglavarstva gdje su mladi vijećnici predstavljali prijedloge i pitanja zamjenici gradonačelnika Lidiji Novosel. Okosnica većine pitanja i prijedloga su bili problemi mladih u Bjelovaru.
Najbolji prijedlozi bit će predstavljeni na pravoj sjednici Gradskog vijeća grada Bjelovara.


Ovom radionicom učenicima je održana nesvakidašnja nastava građanskog i političkog odgoja. Naime, sudionici su naučili teorijske osnove lokalne uprave i samouprave, kako argumentirati i pronalaziti kompromis, stekli su pregovaračke vještine te im se pružila mogućnost političkog djelovanja.

Kristian Pintar, 4.e

 

 

Stranica 5 od 7

Izvannastavne aktivnosti